Thursday, June 16, 2011

Tiada Rehat Buat Pemain Kelantan

KOTA BHARU - Kelantan bangkit melupakan episod luka tewas Piala FA dengan kejayaan menumbangkan Perak 1-0 dalam aksi Liga Super di Stadium Sultan Muhammed IV, kelmarin.

Pengurus pasukan, Azman Ibrahim berkata, meskipun hanya mencatatkan kemenangan tipis, ia cukup bermakna buat Red Warriors.

Beliau mengakui kegagalan menjulang Piala FA memberi kesan kepada barisan pemainnya yang dilihat tertekan dalam perlawanan tersebut.

"Pemain sedikit tertekan tatkala pasukan lain sememangnya mengharapkan Kelantan tewas dalam perlawanan malam semalam (kelmarin).

"Namun, barisan pemain Kelantan berjaya mengatasi tekanan tersebut dan meraih kemenangan yang cukup berharga.

"Secara keseluruhan saya amat berpuas hati dengan apa yang telah ditunjukkan oleh pemain. Walaupun keletihan mereka tetap mempamerkan semangat juang yang tinggi sepanjang perlawanan tersebut," katanya.

Mohd. Izuan Solahuddin (dua dari kiri) membuat rembatan ke gawang gol Perak dalam saingan Liga Super di Kota Bharu, kelmarin. Kelantan menang 1-0.

Tambahnya, tiga mata yang diraih dalam perlawanan tersebut membuka peluang buat Kelantan untuk meraih kejuaraan Liga Super buat kali pertama.

Azman memberitahu, biarpun terpaksa menunggu sehingga perlawanan terakhir untuk dinobatkan selaku juara liga, kemenangan itu melonjakkan lagi semangat pemain menjelang saingan penutup liga bertemu Sabah nanti.

"Walaupun dibezakan dua mata dengan Selangor, saya yakin kita ada peluang untuk menjadi juara liga musim ini.

"Jadi, ruang rehat yang ada ini akan digunakan sebaik mungkin untuk merencanakan persiapan rapi sebelum pertembungan tersebut," ujarnya.

Pada perlawanan kelmarin, jaringan tunggal penyerang kebangsaan Norshahrul Idlan Tahala pada minit ke-53 perlawanan sudah cukup buat Red Warriors mengekalkan kedudukan di tangga teratas liga.

Dengan baki satu perlawanan, Kelantan terus mengungguli carta Liga Super dengan 53 mata, diikuti oleh Selangor (51) manakala juara Piala FA, Terengganu (50).

0 komen:

Post a Comment