Tuesday, September 6, 2011

Jangan Terjerat

KELANTAN sudah bersedia sepenuhnya untuk mengatasi cabaran sebarang pasukan bagi memastikan usaha mempertahankan Piala Malaysia musim ini terlaksana.

Laungan keyakinan itu disuarakan kapten Red Warriors, Mohd Badri Radzi yang akan membimbing rakan sepasukan menentang Sarawak di Stadium Negeri di Kuching dalam perlawanan pembukaan Kumpulan C malam ini.

Malah perancang tengah berusia 29 tahun itu menegaskan ketiadaan penjaga gol utama Kelantan yang juga kapten skuad Olimpik negara, Khairul Fahmi Che Mat tidak menjejaskan semangat dan fokus rakan sepasukan yang lain kerana Mohd Shahrizan Ismail (gambar) juga mampu mengawal gawang dengan baik.


“Apa yang penting semua pemain mahu memberikan aksi terbaik dalam perlawanan pertama malam ini. Malah aksi menentang Sarawak dilihat menarik kerana kami tidak mengetahui kekuatan sebenar mereka yang beraksi di Liga Perdana.

“Walaupun berkeyakinan tinggi, saya turut mengingatkan kepada rakan sepasukan yang lain agar sentiasa berwaspada kerana kami mahu meraih sesuatu yang positif dalam perlawanan pertama dan bukan sebaliknya,” katanya yang sudah meraih Liga Super dan Piala Sultan Ahmad Shah selain naib juara Piala FA musim ini.

Selain ketiadaan Khairul Fahmi, skuad kendalian Datuk M Karathu itu juga tidak dapat menggunakan pemain pertahanan kirinya, Zairul Fitree Ishak dan penyerang pinjamannya dari Pahang, R. Surendran kerana kecederaan selain kedudukan yang masih belum pasti penyerang utamanya, Norshahrul Idlan Talaha yang dikatakan mengalami cirit birit.

Karathu bagaimanapun masih mempunyai banyak pilihan di jentera serangan termasuk Mohd Ramzul Zahini Adenan, Mohd Nizab Ayub selain mengharapkan ketajaman Azamuddin Mohd Akil yang semakin berbisa.

Berdasarkan reputasi hebat Kelantan musim ini termasuk dalam beberapa aksi persahabatan bulan lalu, The Red Warriors menjadi pilihan muncul juara kumpulan dengan perebutan satu lagi tiket ke suku akhir terarah kepada dua pasukan kelab, Johor FC dan Felda United.

0 komen:

Post a Comment