Wednesday, August 17, 2011

Malam Ini Persahabatan Selangor-Kelantan

DUA pasukan gergasi, Selangor dan Kelantan bakal bertembung pada aksi persahabatan di Stadium Shah Alam malam ini sebagai persiapan menghadapi saingan Piala Malaysia bermula 6 September depan.

Bagi Selangor, ia merupakan aksi persahabatan keempat mereka selepas menewaskan skuad kebang- saan (1-0) dan ATM (1-0) selain seri 0-0 dengan Felda United, Sabtu lalu.

Kelantan pula yang kini dalam siri aksi persahaba- tan di Lembah Klang telah bermula garang dengan membelasah Kuala Lumpur 5-0 pada aksi di Stadium Selayang, Ahad lalu.


Jurulatih Selangor, K. Devan memandang positif perlawanan persahabatan menentang Kelantan malam ini meskipun pasukannya belum mampu mene- waskan lawan itu sepanjang musim ini.

"Bagi saya, perlawanan menentang Kelantan ini cukup penting bagi menguji kekuatan dan kelemahan kita sele- pas mengharungi tiga aksi persahabatan setakat ini.

"Ia bakal memberi ujian sebenar buat kita bagi me- nilai keupayaan pasukan menjelang tiga minggu se- belum saingan sebenar bermula," kata Devan ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Sementara itu, Bendahari Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS), Datuk S. Sivasundaram memberi- tahu bahawa tiket-tiket bagi perlawanan malam ini akan mula dijual pada pukul 1 tengah hari di kaunter tiket pintu utama stadium.

"Tiket dewasa RM5 manakala kanak-kanak bawah 12 tahun masuk percuma. Kaunter di Pintu C (ber- dekatan Pasar Raya Giant) pula hanya akan dibuka sebelum perlawanan bermula.

"Sepak mula perlawanan pukul 10 malam dan kami harap agar para penyokong kedua-dua pasukan hadir beramai-ramai kerana Selangor dan Kelantan hanya boleh bertembung seawal aksi separuh akhir Piala Malaysia musim ini," kata Sivasundaram.

Bagi saingan Kumpulan D, Selangor akan bertemu T-Team di Kuala Terengganu pada 6 September, PDRM di Shah Alam (10 September), Kuala Lumpur di Selayang (13 September), T-Team di Shah Alam (17 September), PDRM di Paroi (24 September) dan Kuala Lumpur di Shah Alam (27 September).

0 komen:

Post a Comment