Wednesday, June 8, 2011

Terengganu Tekad Balas Dendam Sabtu Ini

 HADI (kiri) seakan-akan hilang rentap setiap kali diasak pemain Kelantan dalam Liga Super di Stadium Sultan Ismail Kuala Terengganu, kelmarin.

LUKA Terengganu disifatkan masih parah dan penawar duka buat barisan didik Irfan Bakti Abu Salim ketika ini harus berkisar kepada usaha membalas dendam ke atas Kelantan dalam final Piala FA, Sabtu ini.

Kekalahan 0-3 dalam saingan Liga Super di halaman sendiri, kelmarin harus menyentap peluang memburu gelaran liga yang kini semakin jelas boleh menjadi milik The Red Warriors.

Apapun, pengendali skuad Terengganu bertekad untuk bangkit memadamkan memori duka itu dengan mengatur strategi lebih berkesan agar pemain tidak mengulangi kesilapan seperti perlawanan tempoh hari.

“Saya agak kecewa dengan persembahan ditunjukkan anak buah ketika tewas kepada Kelantan. Kami akan cuba bangkit pada pentas final nanti,” katanya.

Irfan tidak menafikan kehambaran penjaga gol, Mohd Sharbinee Allawee yang juga penjaga gol skuad kebangsaan sebagai antara punca kekalahan mereka kepada lawan yang disifatkan sebagai ‘gol lembik’ di hadapan penyokong sendiri.

“Sebagai penjaga gol kebangsaan, Sharbinee tidak patut meninggalkan gawang terlalu jauh dan kesilapan itu memberi ruang mudah kepada Kelantan untuk menambah jaringan,” katanya.

Corak permainan Terengganu dilihat pincang tanpa kehadiran penyerang Ashaari Samsudin yang digantung satu perlawanan, mengakibatkan dua lagi penyerang iaitu Abdul Hadi Yahya dan Abdul Manaf Mamat seakan-akan kehilangan rentak.

0 komen:

Post a Comment