Thursday, June 9, 2011

Khairul Fahmi Enggan Bolos


BOLOS dua gol ketika Kelantan tewas kepada T-Team, 25 Mei lalu dan satu gol ketika skuad Olimpik negara dibenam Kemboja, malam kelmarin tidak membuatkan Khairul Fahmi Che Mat gusar dengan prestasinya, malah berjanji kepada penyokong Red Warriors (TRW) untuk mempertahankan gawang Kelantan daripada dibolosi pada final Piala FA, Sabtu ini.

Khairul Fahmi berkata, kegagalan mempertahankan gawang pada dua perlawanan itu bukan kayu ukur untuk menilai keupayaannya.

“Cabaran dalam setiap perlawanan berbeza, yang penting kami mesti menunjukkan persembahan terbaik.

“Itulah yang akan saya lakukan ketika menentang Terengganu Sabtu ini. Saya tidak mahu maruah penyokong Kelantan tercalar,” katanya.

Khairul Fahmi mengaku nasibnya masih samar sama ada diturunkan sebagai penjaga gol Sabtu ini, namun jika ketua jurulatih, Datuk M Karathu memberi kepercayaan, dia tidak akan mensia-siakannya.

“Percaturan untuk perlawanan final Piala FA terletak pada jurulatih .

“Jika diberi kepercayaan, sudah semestinya saya akan melaksanakan tugas sebaik mungkin,” katanya.

Dia juga tidak berasa tergugat dengan aksi penjaga gol kedua, Mohd Shahrizan Ismail yang tidak bolos ketika membantu Kelantan menewaskan Terengganu, 3-0 Isnin lalu.

Sebaliknya dia memuji kehandalan rakan sepasukannya itu yang tidak melepaskan sebarang gol pada perlawanan itu.

“Saya sebenarnya banyak mempelajari teknik dan berkongsi pengalaman dengan Shahrizan demi meningkatkan prestasi diri dan pasukan.

“Saya orang baru yang masih memerlukan latihan dan tunjuk ajar. Janganlah bandingkan saya dengan Shahrizan yang lebih berpengalaman,” katanya.

0 komen:

Post a Comment