Wednesday, June 22, 2011

Kajol didenda RM1,000, dijel 1 Bulan

TANAH MERAH- Gara-gara memakai dan berlagak seperti perempuan di tempat awam, penyanyi dikir barat tersohor Kelantan, Kajol dijatuhkan hukuman denda RM1,000 dan penjara sebulan atau tiga bulan oleh Mahkhamah Rendah Syariah Tanah Merah, semalam. 

Gambar hiasan

Kajol atau nama sebenarnya, Mohd Hafiz Jeffri, 25, dijatuhi hukuman di bawah Syeksyen 7, Kanun Jenayah Syariah (KJS) 2/85 kerana memakai pakaian dan berlagak seperti perempuan di tempat awam.

Kajol yang berasal dari Kuala Betis, Gua Musang ditangkap sepasukan penguatkuasa dalam operasi mencegah di Padang Majlis Daerah pada 14 April lalu. 

Pegawai Jabatan Agama Islam Tanah Merah, Nik Ahmad Zuhdi Nik Yaacub ketika dihubungi mengesahkan kejadian berkata, Kajol dicekup ketika melakukan persembahan di sebuah tapak ekspo ketika operasi mencegah 14 April lalu dan dijatuhkan hukuman semalam. 

“Kajol dijatuhkan hukuman berkenaan dan membuat rayuan ke atas kes terbabit kerana ditangkap dalam keadaan berpakaian dan berlagak seperti perempuan,” katanya. 

Tahun lalu, penyanyi itu pernah ditahan pihak berkuasa agama Pasir Mas atas kesalahan sama sebelum dikenakan denda sebanyak RM800.

0 komen:

Post a Comment