Tuesday, April 26, 2011

Kafa Mahu Penyokong Pamer Disiplin Baik


KOTA BHARU – Menjelang pertemuan sengit antara Kelantan menentang Selangor malam ini, Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) memberi peringatan kepada semua penyokong setia The Red Warriors untuk mempamerkan disiplin terbaik dan menunjukkan semangat kesukanan yang tinggi ketika menonton perlawanan malam ini. 

Setiausaha Agung Kafa, Mohamad Noordin Awang berkata, aksi perlawanan membabitkan Kelantan menentang Selangor sememangnya disifatkan cukup sengit dan sentiasa ditunggu-tunggu penyokong setia Kelantan. 

“Kita berharap semua penyokong memberikan kerjasama yang baik kepada Kafa khususnya pasukan keselamatan termasuk Polis Diraja Malaysia (PDRM), Rela dan anggota keselamatan yang dilantik Kafa sendiri bagi memastikan perlawanan Kelantan menentang Selangor berlangsung dengan lancar. 

“Kita tidak mahu sebarang insiden buruk berlaku pada perlawanan ini. Sebarang objek terlarang seperti botol minuman, mercun dan benda parti politik tidak dibenarkan dibawa masuk ke dalam stadium. Tindakan tegas akan diambil ke atas penyokong yang disabitkan melakukan melakukan kesalahan tersebut. 

“Kita menjangkakan lebih kurang 20,000 keping tiket akan dijual bermula jam 11 pagi. Kita menggalakkan mereka datang awal ke stadium bagi mengelakkan berlakunya kesesakan. Pintu masuk stadium akan dibuka seperti biasa. Kita juga turut menyediakan kemudahan tempat bagi membolehkan penyokong menunaikan solat Maghrib di kawasan pintu masuk utama dalam stadium,” katanya ketika ditemui :Sinar Harian:, semalam. 

Mohamad Noordin berkata, bagi memastikan tidak berlaku sebarang kejadian buruk, anggota keselamatan akan melakukan pemeriksaan badan yang ketat ke atas setiap penyokong yang memasuki stadium. 

Ketika ditanya dakwaan mengenai isu tiket yang dikutip di pintu masuk stadium tetapi dijual semula oleh pihak yang tidak bertanggungjawab, Mohamad Noordin menganggap perkara itu cukup serius sekiranya benar-benar berlaku. 

“Sebenarnya, Kafa telah menubuhkan satu pasukan pemantau secara tidak rasmi untuk memantau perkara itu secara dekat. Sekiranya perkara ini berlaku, Kafa tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana individu yang didapati terbabit dengan perkara itu,” katanya. 

Sementara itu Mohamad Noordin juga memberitahu satu skrin layar gergasi akan dipasang di perkarangan luar stadium bagi membolehkan peminat yang gagal mendapatkan tiket menyaksikan perlawanan itu melalui kemudahan tersebut.

0 komen:

Post a Comment